افسردگی

درمان افسردگی در تهران

درمان افسردگی در تهران توسط بهترین دکتر درمان افسردگی

افسردگی یکی از بیماری های خاموشی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. هرچند که درصد و میزان آن ها با یکدیگر متفاوت است اما همه افسردگی ها باعث می شوند فرد از زندگی خود لذت نبرد. از این رو درمان افسردگی در هر مرحله امری واجب و ضروری است. اگر شدیدترین نوع افسردگی را هم داشته باشید، باز هم می توان آن را درمان کرد و جای نگرانی نیست. فقط کافی است با ما همراه باشید.

تشخیص افسردگی از نظر دکتر درمان افسردگی

دکتر مریم حاجیلو  در مورد تشخیص افسردگی می گوید الزاما هر غم و رنجی افسردگی نیست و انسان ذاتا دچار این احساس در شرایط مختلف می شود اما ناراحتی های بی دلیل و مستمر، کاهش تمرکز و بی علاقگی به انجام کارهایی که قبلا دوستشان داشتیم از مهمترین علائم افسردگی است. از دیگر علائم افسردگی می توان به احساس پوچی، زودرنجی، اختلال در خواب، اضطراب و بی قراری، پرخوری یا کم خوری شدید و ناگهانی، احساس خستگی و کمبود انرژی و اختلال در روابط جنسی اشاره کرد. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 350 میلیون نفر در دنیا از این اختلال رنج می برند.

درمان-افسردگی-در-تهران

علایم افسردگی

دکتر مریم حاجیلو  در مورد علایم افسردگی می گوید گاهی فرد به دلیل اضطراب شدید و بی خوابی های ناشی از افسردگی، دچار مشکلات جسمانی می شود. درد در قفسه سینه یکی از علائم افسردگی است. حال این درد ممکن است به علت بیماری های معده باشد یا مستقیما به مشکلات قلبی مرتبط باشد. سردرد، درد عضلانی و ناراحتی های گوارشی از جمله علائم جسمی است که در پیِ بیماری افسردگی به وجود می آیند.

بیشتر بخوانید : چگونه یک روانشناس خوب را انتخاب کنیم؟

درمان افسردگی توسط بهترین دکتر درمان افسردگی در تهران

برای درمان افسردگی چه کار باید کرد؟

همان طور که نوع افسردگی و میزان آن در دونفر متفاوت است، راه های درمانش نیز متفاوت است. از این رو بهترین روش ممکن برای درمان این بیماری این است که با یک روانشناس صحبت کنید. روانشناسان با بررسی ریشه مشکلات فردی، تشخیص می دهند چه نوع درمانی مناسب شماست. از مصرف دارو تا تغییراتی که در سبک زندگی شما باید ایجاد شود، زیر نظر روانشناس بررسی می شود.

چرا باید درمان افسردگی را جدی گرفت؟

فردی که دچار افسردگی می شود، اگر در شرایط وخیم قرار گیرد، به فکر خودکشی می افتد. گوشه گیری، کسالت، پرخاشگری و … از عوامل افسردگی هستند. تنوع افسردگی بسیار زیاد است و برخی از آن ها ریشه در کودکی فرد دارند. اما چیزی که در همه آن ها مشترک است، این است که افسردگی بر سلامت و کیفیت زندگی فرد، اثرات طولانی مدتی دارد. به همین دلیل باید هر نوع افسردگی را جدی تلقی کرد.

بهترین-دکتر-درمان-افسردگی-در-تهران

اقدامات دکتر روانشناس برای درمان افسردگی

یک روانشناس ابتدا وضعیت جسمی بیمار را بررسی می کند تا مطمئن شود که وضعیت وی، ناشی از اختلالات هورمونی نباشد. چرا که مشکلات تیروئیدی و اختلالات خواب نیز علائمی مشابه افسردگی در فرد ایجاد می کند. از این رو پیش از هر اقدامی باید وضعیت پزشکی فرد مشخص باشد.

در مرحله بعدی، شرح حالی از زندگی بیمار گرفته می شود. با توجه به داده هایی که از بیمار دریافت می شود، نوع افسردگی وی مشخص می شود و راه کارهایی برای درمان این بیماری به بیمار ارائه داده می شود.

بیشتر بخوانید :  ضرورت استفاده از مشاوره خانواده

افسردگی در زنان بیشتر از مردان!

طبق آماری که از مبتلایان به این بیماری به دست آمده، افسردگی در زنان تقریبا دو برابر بیشتر از مردان شایع است. از آن جایی که زنان روحیه لطیفتر و حساس تری دارند، با ایجاد فشار و استرس های بیرونی، زودتر دچار تغییرات خلق و خوی می شوند. عدم توازن هورمون ها در زنان به ویژه در دوره بارداری و پیش از قاعدگی، شرایط ابتلا به افسردگی در زنان را تا حد زیادی ایجاد می کند. افسردگی پس از زایمان نیز یکی دیگر از افسردگی های شایع است که ممکن است زنان را تا چند سال پس از زایمان، درگیر خود کند!

تلفن تماس با مطب خانم دکتر مریم حاجیلو  :  021-44337389

بیشتر بخوانید :

بهترین دکتر مشاوره خانواده در تهران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.